12 Sep Νέο «φιλέτο» προς αξιοποίηση στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας – Ελάχιστο μίσθωμα €1,3 εκατ. (pic)
Δημοπρασία από το δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης – Ζητείται ανάδοχος με μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία 3ετία προερχομένου αποκλειστικά από την εστίαση
Προς αξιοποίηση οδεύει ένα ακόμη ακίνητο- φιλέτο στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, με το δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης να προχωρά τις σχετικές διαδικασίες έχοντας ορίσει ελάχιστο ζητούμενο ετήσιο μίσθωμα 1,3 εκατ. ευρώ και ελάχιστο ύψος επενδύσεων από τον ανάδοχο ύψους 3 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος για την Ακτή Βάρκιζας (οργανωμένη ακτή και ελεύθερη παραλία) στη Βάρη, όπου ο δήμος προκήρυξε δημοπρασία με σκοπό την υπομίσθωσή της για 25 χρόνια, δεδομένου ότι η έκταση βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου. Μάλιστα η ΕΤΑΔ Α.Ε., όπως και το Συμβούλιο Μητροπολιτικό Σχεδιασμού και το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) είναι οι φορείς οι οποίοι θα πρέπει να δώσουν τις εγκρίσεις τους για τη διαδικασία. Η πρώτη ημερομηνία, αυτή της υποβολής των προσφορών στο πλαίσιο της σχετικής δημοπρασίας που προκήρυξε ο δήμος για την έκταση των 249,5 στρεμμάτων (η οποία παραχωρείται έναντι ανταλλάγματος στο Δήμο 3Β από την ΕΤΑΔ Α.Ε.) έχει οριστεί για τις 25 Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, η έκταση προς υπεκμίσθωση αποτελείται από τμήμα επιφανείας 225,5 τ.μ. στο παραλιακό τμήμα νότια της Αθηνών -Σουνίου και από τμήμα επιφανείας 24 στρεμμάτων στο βόρειο τμήμα μαζί με το δικαίωμα απλής χρήσης της ζώνης αιγιαλού (επιφανείας 16.391 τ.μ.) και παραλίας (10.390 τ.μ.).
Με βάση τους όρους, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων, ο υπομισθωτής δικαιούται να επιβάλει είσπραξη αντιτίμου για την είσοδο του κοινού μόνον στην οργανωμένη Ακτή, υποχρεούται όμως να επιτρέπει στους δημότες του δήμου την πρόσβαση χωρίς καταβολή αντιτίμου. Επιπλέον, αναφέρεται ότι το συμμετέχον φυσικό ή νομικό πρόσωπο και στην περίπτωση κοινοπραξίας τουλάχιστον το ένα μέλος οφείλει να προσκομίσει αποδεικτικά έγγραφα τουλάχιστον πενταετούς εμπειρίας στην παροχή υπηρεσιών εστίασης ή στη διαχείριση χώρων εστίασης και να προσκομίσει αποδεικτικά έγγραφα μέσου όρου ετήσιου κύκλου εργασιών ύψους τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία τριετία προερχομένου αποκλειστικά από την παροχή υπηρεσιών εστίασης ή διαχείριση χώρων εστίασης.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Ο υπομισθωτής υποχρεούται να εκπονήσει ενιαία συνολική μελέτη διαμόρφωσης των ακινήτων, ήτοι της οργανωμένης Ακτής Βάρκιζας και της ελεύθερης Ανατολικής Ακτής εντός ενός έτους από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του δήμου με την ΕΤΑΔ, η οποία θα εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο και θα διαβιβαστεί από το δήμο στην ΕΤΑΔ Α.Ε. και ακολούθως στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ. Επίσης, για την οργανωμένη Ακτή Βάρκιζας υποχρεούται να προβεί σε επένδυση ποσού ύψους 3 εκατ. ευρώ κατ’ ελάχιστον, η οποία θα αφορά σε επενδύσεις παγίων για την αναβάθμιση του ακινήτου και εκτέλεσης έργων της προαναφερόμενης μελέτης.
Η μελέτη διαμόρφωσης
Όπως αναφέρεται στην πρόταση μελέτης διαμόρφωσης, το κτιριακό απόθεμα της πλαζ Βάρκιζας, «κατασκευασμένο τη δεκαετία του ‘60, μέσα από τη συνεχή χρήση από πολλούς και διαφορετικούς επιχειρηματίες και την έλλειψη συνεκτικού προγράμματος και επισκευών, εμφανίζει σημαντικές και εκτεταμένες φθορές».
Η αρχή με την πλαζ Βάρκιζας έγινε τη δεκαετία του 1960 με τα κτίσματα της να σχεδιάζονται με κοινό μοντέλο των άλλων διάσημων πλαζ του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού που σχεδιάζονταν υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ενός εκ των μεγαλύτερων εκπροσώπων του ελληνικού μοντερνισμού, Άρη Κωνσταντινίδη, προϊστάμενου τότε της υπηρεσίας μελετών του ΕΟΤ. «Δεδομένου πως η Ακτή Βάρκιζας έχει χρησιμοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια με κύριο άξονα την εμπορική εκμετάλλευση, χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις αναβάθμισης του σημαντικού κτιριακού αποθέματος της πλαζ ΕΟΤ, και χωρίς καμία σχεδιαστική παρέμβαση που θα αναβαθμίσει την εμπειρία στην ελεύθερη παραλία, η νέα πρόταση διαμόρφωσης οφείλει να λάβει υπόψιν τις αλλαγές και τις φθορές των υποδομών, να τις εκτιμήσει και να ανασχεδιάσει στο πνεύμα όσων ορίζονται σαν θεσμικές κατευθύνσεις, λαμβάνοντας υπόψιν αυτά τα νέα δεδομένα (φθορές, μεταφορά κτιρίου ΝΑΟΒΒ κ.λπ.). Η νέα πρόταση διατηρεί, εξυγιαίνει, εμπλουτίζει και αναδεικνύει την υφιστάμενη φύτευση. Στο δυτικό τμήμα της οργανωμένης παραλίας, υπάρχουν εγκαταστάσεις που λειτουργούν ως χώροι εστίασης, πολυχώρο εκδηλώσεων, βοηθητικοί χώροι κ.ο.κ.».
Όπως επισημαίνεται, ο εξορθολογισμός των χαράξεων των διαδρομών με στόχο την ανάδειξη του κεντρικού συγκροτήματος κτιρίων του ΕΟΤ, η ενίσχυση του πρασίνου τους, η ανακατανομή των χρήσεων με τον καλύτερο δυνατό λειτουργικά τρόπο, η αντικατάσταση των υλικών από μπετονένιες διαδρομές σε υδατοπερατά υλικά και η δημιουργία ενδιάμεσων υπαίθριων χώρων για τους λουόμενους είναι μερικές από τις στρατηγικές σχεδιαστικές κινήσεις στη μελέτη. Εστιατόρια, αναψυκτήρια, καταστήματα με είδη σχετικά με την ακτή, γήπεδα και χώροι ευεξίας είναι μερικές από τις χρήσεις για την οργανωμένη πλαζ. Για την ελεύθερη παραλία της Βάρκιζας, στόχος είναι η δημιουργία μιας διαδρομής πεζών και ποδηλάτων σαν απόληξη ενός ενιαίου περιπάτου με δραστηριότητες, ελεύθερες στο κοινό. Έτσι, γήπεδα τένις, μπάσκετ, χώροι αθλοπαιδειών, παιδική χαρά, ένα υπαίθριο σινεμά 300 θέσεων και ένα αμφιθέατρο 100 θέσεων είναι κάποιες από τις προβλεπόμενες χρήσεις και δραστηριότητες που προτείνεται να σχεδιαστούν, να ανοίξουν στο κοινό και να δημιουργήσουν μια νέα ταυτότητα στο ανενεργό τμήμα της ελεύθερης παραλίας. Στόχος είναι να λειτουργήσει πέρα από τους θερινούς μήνες σαν ένας δημόσιος χώρος συνάντησης, σαν ένα πάρκο και μια πλατεία υψηλών προδιαγραφών και μεγάλου ενδιαφέροντος. Η ανάδειξη του ρέματος και η ενίσχυση της φύτευσης παράλληλα σε αυτό, με στόχο την εξυγίανση του φυσικού περιβάλλοντα χώρου, αποτελεί μια από τις βασικές επιδιώξεις της μελέτης διαμόρφωσης.
Στην έκταση τηρείται η υφιστάμενη είσοδος- έξοδος πεζών και αυτοκινήτων στην προέκταση της οδού Βασ. Κωνσταντίνου, που γίνεται παράδρομος της λεωφόρου Σουνίου για το μήκος της ακτής Βάρκιζας. Δια μέσω αυτής της οδού διαχέονται τα αυτοκίνητα στους χώρους στάθμευσης και κινούνται τα λεωφορία που τερματίζουν εντός της έκτασης. «Παράλληλα στην κίνηση των αυτοκινήτων και με σκοπό ένωσης του παραλιακού μετώπου της ακτής με την πλατεία Βάρκιζας, προτείνεται κίνηση πεζών και ποδηλάτων, ώστε να διαμορφώσει μια ελεύθερη διαδρομή βόλτας και περιπάτου και να εισάγει τους επισκέπτες από τη γειτονιά, το δήμο αλλά και από άλλες περιοχές, διατρέχοντας το σύνολο της έκτασης με μια προτεινόμενη πεζή και ποδηλατική διαδρομή που καταλήγει στην περιοχή αρχαίων ευρημάτων».
Πηγή: https://www.newmoney.gr/