Κινητικότητα και συμμαχίες στις κατασκευές με στόχο τα μεγάλα έργα
2637
post-template-default,single,single-post,postid-2637,single-format-standard,bridge-core-2.8.6,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-27.0,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive
 

Κινητικότητα και συμμαχίες στις κατασκευές με στόχο τα μεγάλα έργα

Κινητικότητα και συμμαχίες στις κατασκευές με στόχο τα μεγάλα έργα

Ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την διεκδίκηση μεγάλων έργων. Οι νέες συμμαχίες που δημιουργούνται και παλαιότερες που αναβιώνουν.

 

Μεγάλη κινητικότητα επικρατεί στον κατασκευαστικό κλάδο και πολλές διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη για την δημιουργία συμμαχιών μεταξύ των ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων με στόχο την διεκδίκηση των μεγάλων έργων.

Οι προσφορές που υποβλήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στα ΣΔΙΤ για το τμήμα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και για τον περιφερειακή Θεσσαλονίκης κάτι δείχνουν. Οι Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ υπέβαλλαν κοινές προσφορές στους δύο διαγωνισμούς κάτι που για αρκετούς δείχνει διεύρυνση μιας συμμαχίας που εμφανίστηκε κατά τη διεκδίκηση της Εγνατίας Οδού.

Τώρα στην αγορά αναρωτιούνται αν οι δύο πλευρές καταθέσουν κοινή προσφορά και στο διαγωνισμό για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Οι δεσμευτικές προσφορές για το συγκεκριμένο οδικό άξονα είχαν προγραμματιστεί για την Παρασκευή αλλά δόθηκε παράταση για τις 24 Ιανουαρίου. Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Με ενδιαφέρον αναμένεται, επίσης, η στάση των δύο πλευρών σε σειρά κτιριακών ΣΔΙΤ οι δεσμευτικές προσφορές για τα οποία αναμένονται κάποια στιγμή μέσα στη φετινή χρονιά, όπως οι φοιτητικές εστίες στα Πανεπιστήμια Κρήτης, Θράκης και Θεσσαλίας, κ.α.

Νωρίτερα, στις 14 Ιανουαρίου, αναμένεται όμως να διαπιστωθεί πως οι συμμαχίες μεταξύ των ισχυρών εργολάβων δεν είναι μόνιμες. Για τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ύψους τεσσάρων δισ. ευρώ, αναμένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον μια κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την Intrakat. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο όμιλος Μυτιληναίος συνεργάζεται με την Intrakat. Οι δύο εταιρείες υπέβαλλαν από κοινού προσφορά, μαζί με την λιβανέζικη JCC, για την πρώτη φάση των έργων υποδομής στο Ελληνικό, ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα δύο διαχρονικοί συνεργάτες, που τα τελευταία χρόνια απομακρύνθηκαν, επανέρχονται με τη δημιουργία κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ που θα διεκδικήσει τα έξι σιδηροδρομικά έργα. Οι διεργασίες κορυφώνονται καθώς η ΕΡΓΟΣΕ έχει ορίσει ως ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος την 14η Ιανουαρίου. Αν και υπήρξαν πληροφορίες για παράταση, όπως έχει γράψει και το Business Daily, προς το παρόν δεν έχει ληφθεί τέτοια απόφαση.

 

Πηγή: https://www.businessdaily.gr/oikonomia/55404_kinitikotita-kai-symmahies-stis-kataskeyes-me-stoho-ta-megala-erga